Dyselexi är fan ingen sjukdom

Jag får väl förklara det här en gång för alla. Eftersom för endast nån vecka sen va det en tjej i min klass som frågade min lärare vad dyselexi va eller jag kan skriva typ vad hon sa:
- Är dyselexi nån sjukdom ?
- Nej, det är det inte, vet du inte vad det är ?
- Nej det ända jag vet är att Hedda har det.

Gissa om jag blev förbannad , hon sitter och säger inför hela min klass att jag har dyselexi och desutom tror hon att det är en sjukdom ? Tack så jävla mycket säger jag bara , och nej nej jag är inte als sur SAAJJJK !
Är fortfarande sur...
Men dyselexi är iaf ingen sjukdom och ingenting jag skäms för men att säga in för en hel klass e lite för mycket och jag säger det till dom ajg behöver säga det till , inte så att hela min klass behövde veta det eller hur ?

Så jälva trött på att folk alltid rättstavar mig eller komenterar hur jag stavar , jag kan inte stava 100% rätt . Jag är ledsen för det men så är det , jag måste andstränga mig mycket mer än andra . Men jag övar upp det , för på att läsa är jag rätt bra på eftersom jag är värsta bokmalen och älskar att skriva små bärettelser..

Men så ni vet jag har dyselexi och komentera fan inte min stavning är så jälva trött på det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om det var din lärare som sa det inför hela klassen kan du bara anmäla henne. För så får man faktiskt inte gööra.

2011-02-21 @ 17:40:04
Postat av: Anonym

Dyslexi är i helvete ingen sjukdom... Jag går i din klass så jag vet hur de va.. Jag tycker det är lite gulligt när man stavar lite sådär halvt som halvt :), men det e ju jag haha (vem bryt sig om mina åsikter haha ;) ). Men om vissa inte vet att du har dyslexi så e de ju inte så konstigt att man rättar dig? Men det är ändå jobbigt när folk rättar en... Förstår nästan hur jobbigt det kan var när man har dyslexi och man blir rättad hela tiden.. Bara så duvet så finns det iallafall vissa som inte rättar en och liknande. Men bara en fråga som jag vill fråga dig just eftersom du har dyslexi:

Går det att liksom.. Eh hur ska man säga.. Ta bort det?

Eller om du skriver något så är det fel, om någon säger hur det egentligen är, lär du dig de då elr försvinner de sen igen typ nästa dag?

Förresten, du är skitsöt :)



SCHYSST OM DU SVARAR :):)

2011-02-22 @ 22:12:43
Postat av: atra

go hedda woho



skoja men fin blogg :)

2011-02-23 @ 17:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0